Saturday, October 5, 2013

En lang vandretur gennem byen

I går aftes var vi på hyggeligt familiebesøg. Vi er jo flyttet fra ca halvdelen af husbonds familie i det nordjyske - men den anden halvdel bor her på Ønskeøen.
I dag har husbond og jeg vandret gennem byen i flere timer i eftermiddag. Undervejs mødt vi tre gange unge mennesker, vi kender. Den ene har jeg konfirmeret for mange år siden. Det var hyggeligt, at opleve at byen trods alt ikke er større.
Vort egentlige ærinde var, at købe nye cykler. Datterbarnet har overtaget min lyserøde,  og husbonds er slidt op, så vi skulle finde nye, ikke for dyre cykler. Vi endte hos Cykelbanditten, hvor vi købte to nye sorte cykler, med tre gear, kurv, bagagebæger, lygter og lås for 3000 kr stykket. Det er vist ok.
Vi fortsatte turen og holdt først en pause ved "Sorte hest," hvor vi drak kaffe og spiste kager. Videre til Halmtorvet, Rådhuspladsen og hjemover.
Når vi får cyklerne, i ugen der kommer, kan vi udvide vores radius betragteligt. Men det er også dejligt bare at slentre gennem byen. - I morgen går turen til Bjuv i det nord-vestlige Skåne, hvor jeg skal prædike i Centrum-kyrkan. Senere på dagen er der et besøg længere inde i regionen. - God søndag til dig!

3 comments:

Madame said...

Jeg savner slentreture gennem byen, når du fortæller.
Tillykke med de nye cykler - det bliver dejligt for jer at kunne udvide jeres radius.

Lene said...

Tillykke med cyklerne, man kan vel nærmest ikke leve uden cykler i hovedstaden. Selv når datteren tager i byen med det fine skrud er det på cykel :-)
Og jeg drømmer om en vandretur i byen.

Bente said...

Også god søndag til dig på en søndag, hvor vi har to gudstjenester.