Monday, October 21, 2013

Weekend med indhold

Fin lille skulptur: fra barn i svøb til selvstændig klatring.
 Som tidligere fortalt har alle tre børn, svigerdatter og barnebarn været her i weekenden. Fredag var vi på besøg på Ørestadskole, hvor datterbarnet har sin daglige gang. Hun er lærer på 1/2 tid og underviser 0. og 1. klasse. Skolen er ny og meget avanceret i sin indretning. Det var spændende at besøge huset, selvom rummene var underligt tomme - det er jo Efterårsferie, så selv i "Fritten", var der stille.
 Skolens bibliotek er også offentligt, så der var mennesker, både store og små. William var ret begejstret for at lege i denne fine hule, som var fyldt med spejle indvendigt. - Senere på dagen tog vi på Fisketorvet.
Williams mor og far fanget i en stime:-)
 Lørdag startede jeg bilen tidligt for at køre østpå til byen Vinslöv. Her skulle hele region syd i Equmeniakyrkan samles til worshops, samtaler og gudstjeneste. De unge havde været sammen fra fredag og opkaldt deres samling efter filmen Plötsligt i Vinslöv - men det, de foretog sig, var vist noget mere spændende. Det var en dejlig dag, og det var skønt endeligt at møde mennesker fra næsten alle godt 40 menigheder. Klokken 17 fejrede vi gudstjeneste, hvor en vore tre lands-kirkeledere Sofia Camnerin indsatte mig i embedet, og jeg prædikede. De unge havde forberedt stationer, hvor bønnen kunne gives forskellige udtryk, og mine to med-ledere i regionen, Krister og Joakim medvirkede ligeledes. Det var en glæde, at husbond og datterbarnet tog toget for at komme over og være med.
Nogle af de unge equmenia-folk havde lavet et fint kor - bemærk den usædvanlige overvægt af herrestemmer i koret!

Søndag eftermiddag sagde William bl.a. whouahhh til løverne, som vogter Rosenborg slot!
Da vi kom hjem lørdag aften var jeg totalt træt, gik tidligt i seng og sov! Heldigvis skulle jeg ikke selv holde gudstjeneste søndag, men kunne sætte mig på kirkebænken og glæde mig over, at husbond ledte og datterbarnet holdt sin første prædiken i Jerusalemskirken en søndag formiddag! Dét var dejligt!

2 comments:

Madame said...

Sikke I har hygget jer sammen - dejligt - og tillykke med din indsættelse i embedet, Charlotte. Spændende også at læse, at din datter har holdt sin første prædiken.

Tro Håb og Kærlighed said...

Madame - ja det har været spædende dage!