Saturday, November 2, 2013

Om at fare forvirret omkring!

Fredag aften var vi budt hjem til gode mennesker, som på deres toilet havde en del sjove og spændende opslag - blandt dem, var dette om kunsten at være en god chef! Fint statement, synes jeg.
I går brugte jeg lidt tid på at rydde op og gøre i orden på gæsteværelset, så det er klart, til min kære søster kommer på tirsdag. Undervejs flyttede jeg en IKEA-pose med tøj, fyldte den med lidt af mit eget og kørte den på cyklen til "Igenbrug", en fin lille butik, som tjener mange penge til kirkens sociale arbejde.  - I dag skulle datterbarnet bruge en kjole til fest, men hvilken kjole, skulle hun vælge? Talen faldt på en fra min ungdom, som både hun og jeg synes meget godt om. Og pludselig slog det mig, at den muligvis havde ligget i IKEA-posen, og at tøjet deri slet ikke skulle til genbrug!!!  "Øh nej, mor - det var den anden IKEA-pose, som vi jo har afleveret!" - Hu hej, ned til Igenbrug - hvor de har forskelligt personale hver dag - nej, de mente ikke at have set den. Hjem igen, ringe til hende, som arbejdede der i går. Nej, hun mente ikke, der havde været en lang hvid kjole i råsilke. Det ville hun have kunnet huske. Pyh - mon den så alligevel ikke skulle være et eller andet sted i lejligheden? 3 voksne mennesker ledte, alle sikre på, at vi havde set kjolen efter flytningen i august. - I en kasse under en seng lå kjolen - lettere krøllet men ellers ganske uberørt af alt den virak! Jeg havde endda glemt det gode råd fra katolske venner om at bede S:t Antonius hjælpe med at finde forsvundne sager!

1 comment:

Lene said...

Jeg fik helt ondt i maven, da jeg læste, for tænk nu hvis ... :-) Godt at I fandt kjolen og god søndag til jer