Thursday, November 7, 2013

Menneskets bedste ven?

I dag bragte mit arbejde mig til Helsingborg hele dagen. Jeg havde medarbejder-træf, en uformel samtale og et møde med to menighedsråd. I en pause gik jeg på en café for at spise. Der var flere hunde på det ret checkede sted. Pludselig tog manden her sin ret store hund op på skødet - og der fik den lov at sidde længe. Jeg kunne ikke lade være med at tænke over, hvordan man i Danmark diskuterer, om kvinder må amme deres børn på cafeerne, og om børn i det hele taget må være med på restauranter. På en eller anden måde var der her lidt grænseoverskridende for mig - der ellers er "hunde-menneske". Min søster har været rundt i København på egen hånd.  Hun mødte naturligvis kronprinsessen på cykel:-)

2 comments:

Madame said...

Jeg havde ikke troet, det var velset med hunde på en café, men billedet er dejligt.
En sjov tanke at Mary cykler rundt i vores hovedstad :-)

Lene said...

Selvfølgelig mødte din søster kronprinsessen :-) Og en hund på skødet er ikke min kop te, så hellere en ammende mor :-)