Sunday, December 8, 2013

2. søndag i advent

Datterbarnet i midten synger alt i Kefas
 Weekenden er gået med at holde julefrokost for datterbarnets studiehold - de unge mennesker fyldte lejligheden og spiste med god appetit. Jeg hyggede mig i køkkenet og glædede mig over, at vi kan hjælpes ad. På onsdag har jeg brug for hendes hjælp, når jeg får kollegaer på besøg.
I går lørdag blev der endelig mulighed for en fornuftig løbetur uden at blive våd eller blæst omkuld. Om aftenen fik vi besøg af en del af familien til aftensmad og hygge. Og i dag kom husbond endelig hjem efter en uge i Zimbabwe. Han fortalte, hvordan de sidste dage naturligvis bar præg af Mandelas død. Gudstjenesten i Jerusalemskirken til formiddag havde også indslag om ham - et menneske, der har betydet en forskel til det bedre for mange, mange mennsker.
Til aften var vi igen i kirken, hvor de 3 gospelkor, der er knyttet til huset (de øver fx. lige over vores soveværelse:-) gav julekoncert. Aftenen sluttede med, at de lavede et stort kor - både de røde, "Saints and Sinners," de hvide, "Revelation" og de blå, "Kefas."

2 comments:

Madame said...

Sikke en dejlig weekend, I har haft, og hyggeligt med julefrokosten for din datters studiehold.

Tro Håb og Kærlighed said...

Madame - ja, men det bedste var nu, at få husbond hjem igen!