Friday, March 7, 2014

Cykeltur til havnen

 Efter kontorarbejdets afslutning blev der tid til en cykeltur. Husbond og jeg kørte ud i Nordhavnen, hvor der findes det underligste samfund - et sammensurium af kolonihavehuse, containere og barakker. Jeg kan sagtens forestille mig livet her om et par måneder! Lige nu, sidst på en grå og blæsende fredag eftermiddag, var der ganske stille.
Lidt længere inde ligger det enorme anlæg, hvor FNs UNICEF har deres katastrofe-lager. Og ved siden af er der gang i nye kajpladser til cruise-skibene, der ellers har haft deres plads på Langelinie-kajen. - Det er en meget anderledes havn, end den, vi har boet ved de seneste 25 år. Men dog en havn.

6 comments:

Louise said...

Minder lidt om vores skurby i Aalborg. Den slags er skønt at have plads til.
Jeg troede I skulle have kolonihave! ?
Knus og god weekend

Madame said...

Jeg kender også de sjove huse i Nordhavnen - det sted er virkelig et besøg værd på en lun sommerdag.

Tro Håb og Kærlighed said...

Louise - kolonihave - det tror jeg ikke lige er os. Jeg er godt til freds med parkerne og altanerne. Indtil videre:-)

Tro Håb og Kærlighed said...

Madame - ja man ser det for sig:-)

Lene said...

I får virkelig nydt jeres by,og kommer vidt omkring :-)

Tro Håb og Kærlighed said...

Lene - ja, her er jo også dejligt!