Saturday, April 26, 2014

Lørdag!

 Husbond og jeg har tilbragt eftermiddagen på cykel. Vi har pløjet Vest-Amager igennem. Kalvebod Fælled er et skønt område med masser af stier, en del af dem asfalterede. Et langt stræk kører man helt ude ved vandet - meget smukt! Vi har hørt lærker, gæs og viber - set svaner, dådyr og islandske heste - og masser af cykelryttere og børnefamilier. Og så selvfølgelig fly på vej til og fra lufthavnen i Kastrup.
 Tænk, at så skønt og stille sted findes 20 minutters cykeltur hjemmefra.
Jeg holder meget af den store by, men det er vigtigt at være i naturen og under åben himmel ind i mellem. Jeg nyder mine daglige ture over Öresundsbron og gennem Skåne og Blekinge, men det er noget særligt at cykle tæt på vandet og gennem skov.

4 comments:

Madame said...

Der er nemlig så dejligt - jeg var der for første gang sidste år.

Lene said...

Og I forstår at udnytte det fantastiske ved København, at der i nærheden findes skov og strand. Jeg blev en gang vist rundt på Amager af en blogveninde, det var så skønt et område. God søndag til jer :-)

Tro Håb og Kærlighed said...

Madame - du har ikke så langt til vandkanten:-)

Tro Håb og Kærlighed said...

Lene - ja, her er faktisk skønt!