Wednesday, May 21, 2014

Farver og mønstre

 Bededagsferien begyndte med bedsteforældredag i Landbørnehaven i Frederikshavn, hvor mormor og jeg var sammen med William og alle de andre børn og deres bedsteforældre. - Derefter gik turen til Idrætsefterskolen Lægården i Holstebro, metodistkirkens efterskole, hvor årets landsmøde for kirke og Børne- og ungdomsforbund fandt sted.
 Søndagen afsluttes det hele med gudstjeneste, hvor alle præster går samlede ind og ud i vores fine blå kjoler. I år ofrede jeg mig, da en kollega havde glemt sin skjorte. Jeg havde min turkise præste-tunika med og tog den på i stedet. I forvejen er jeg jo lidt ved siden af, da jeg er udlånt til Sverige.
 Jeg har altid hørt, at strømper og sko skal være neutrale under præstekjolen, men da jeg så ned og rundt på kollegaerne var det disse farve jeg fik øje på - måske ny uniform? Desværre fik jeg ikke fødderne lige foran mig med - de var i høje hæle og med en tatovering på anklen :-) Jo, det er festlige kollegaer!
 Fest kan det også være at gå rundt i København. Dette farverige hus fandt vi på Christianshavn.
 Aftenturen gik også forbi Glyptoteket med de smukke skulpturer og udsmykninger, også udenfor.
 I dag har jeg købt mig en ny kop!
Min fine nye "skandinaviska fika kopp" - med svenske flag, tro, håb og kærlighed og Ö og Å - hvis ikke den passer til mig?

3 comments:

Madame said...

Det er moderne præster med stibede strømper og tatoveringer på anklen :-) Det farverige hus er utroligt flot - minder mig lidt om Hundertwassers farverige stil.

Tro Håb og Kærlighed said...

Madame - ja, de er med på noderne, både de gamle og de yngre. Huste kan godt minde om Hunderwasser - måske er det inspireret af ham.

Tro Håb og Kærlighed said...
This comment has been removed by the author.