Sunday, February 22, 2015

Dage fyldt med indhold, fred og fællesskab

 Fredag aften og lørdag har jeg tilbragt sammen med gode kvinder fra Baptistkirken i Danmark. De ville gerne "smage" på retrætearbejdet og havde valgt at bruge tiden efter et bestyrelsesmøde. Vi kunne være i Jerusalemskirken, vores nabohus og jeg fik indrettet lokalerne, så det fungerede fint. Jeg havde en dejlig praktisk vært, Birthe så det var en glæde at dele stilheden, tidebønnen og meditationerne og at afslutte med en gudstjeneste. - For mig blev det en faste-øvelse ud over det sædvanlige fordi Johannes og William kom for at holde vinterferie mens jeg var i kirken. Jeg måtte pænt vente til lørdag aften med at være sammen med mit barnebarn og hans far. Men så var vi også til en dejlig familiefødselsdag sammen. Husbond manglede, han var i Århus og Vejle for at holde årsmøder i menighederne der. - I dag søndag fik jeg lov at lede en festlig gudstjeneste, hvor to drenge blev døbt.
 Da vi havde spist kirke-frokost sammen med menigheden, blev de to sønner og jeg enige om, at det var nu, vi skulle i ZOO! Vi nåede to timer - det er godt nok dyrt - men det var koldt at gå rundt derude, så det var ok.
 William havde ikke megen tålmodighed, og behøvede ikke at se ret længe på de enkelte dyr, før han skulle videre.

 Girafferne var måske lidt mere spændende. De gik sindigt rundt i deres høje hus og spiste mad af højthængende kurve.
Efter ZOO tog vi alle sammen på burgerrestaurant og sluttede dagen med manér. Dejlige dage - ogi morgen har jeg fri, for William er her stadig!

1 comment:

Madame said...

Det er nogle dejlige bileder du har taget i Zoologisk Have! Ja, det er vel nok nok blevet i entré, men det er et enestående sted.