Wednesday, February 4, 2015

Fest og glæde og lidt for meget fart på

Vinslöv Misionskyrka - dejlig sang af denne trio.
 Lørdag havde vi ledersamling i Lund, hvor 50 gæve mennesker var samlet. Vi har en lederuddannelse i Equmeniakyrkan i RegionSyd, og dette var tredie gang, vi mødtes. Spændende og udfordrende undervisning og gode samtaler også denne gang. - Søndagens første opgave var festgudstjeneste med indsættelse og forbøn for en ny medarbejder i Vinslövs Missionskyrka. Her var dejlig sang og en meget fin prædiken af Åse-Marie Gardebrand, deres nye præst.
Og bagefter var der "smörgåstårta", som en den fineste festmad. Har vi opfundet "smørrebrød" og "lagkage" i Danmark, så har svenskerne opfundet dette.
Turen fortsatte længere østpå til Vallby i Blekinge, hvor en lille menighed holder til i en smuk 8-kantet kirke. Her havde de sammen med nabomenighederne arrangeret fælles gudstjeneste med gospelkoret Korsdraget. En dejlig aften med ca 80 deltagere, nadver, en station hvor man kunne skrive bønner og tænde lys og igen: kaffebord og fællesskab.

Mandag samledes medarbejderne i området til en samtale om arbejdet i området. Herefter kørte jeg igen vestpå med et stop og en medarbejdersamtale undervejs. Mandag aften gik husbond og jeg i byen og spiste stærk mad.
Tirsdag tog jeg toget til Mullsjö, hvor vi har været samlet en gruppe, der har arbejdet med uddannelses-spørgsmål i Equmeniakyrkan. Og nu sidder jeg i toget igen - på vej mod Stockholm og samling med mine regionale kirkelederkollegaer i det kommen døgn.
Jo, der er lidt for meget fart på denne uge! Men det er spændende.

4 comments:

Rasmine said...

Valby i Danmark? Er der en ottekantet kirke?

Tro Håb og Kærlighed said...

Rasmine - længere østpå - i Blekinge ligger Vallby med to ll.

Lene said...

Håber du passer godt på dig selv. du ønskes gode dage i det svenske :-)

Tro Håb og Kærlighed said...

Lene - jeg gør det, så godt jeg kan!