Sunday, April 19, 2015

Søndag i RegionSyd

 Jeg vågnede heldigvis selv klokken 6, for da jeg slog vækkeuret fra, så jeg, at det var stillet til at ringe 7:30 - et kvarter før jeg skulle køre! Ups - ja lidt tal-blindhed kombineret med træthed er ikke altid så heldigt. Jeg nåede det hele. Først gudstjeneste i Hässleholm, hvor børnene fik balloner og dansede, og jeg prædikede om mødet med den Opstandne Jesus.
 Så kørte jeg til Örestrand ved Kattegat, hvor menighederne i Nordvest-Skåne havde en fællesdag med gudstjeneste og undervisning. Efter kaffen tog alle hjem, men jeg blev, da jeg i morgen skal videre nordpå til Jönköping. Jeg brugte resten af dagen på at besøge Arild, som ligger på nordsiden af Kullen. Jeg ville gerne se de to små kapeller bygget S:t Arild - et katolsk og et som tilhører Svenska Kyrkan (naturligvis bygget som katolsk)

 Jeg kom også forbi den berømte Flickorna Lundgrens kaffestuga, som havde lukket. Men nu ved jeg, hvor det er.

 Jeg ledte efter et sted at spise. Det var ikke let. Alt lukkede tilsyneladende kl 18 om søndagen. Men på havnen i Mölle var der åbent i "Mölle Krukmakeri & Cafe." Der var sjovt og spændende og jeg fik den bedste pizza ever!

Hjemme på Örestrand gik jeg langs vandet og så solen gå ned.

No comments: