Thursday, July 2, 2015

2. juli er en fest hos os!

Den 2. juli er datterbarnets fødselsdag. I dag fyldte hun 25, og vi spiste brunch sammen, inden hun drog sydpå med kæresten.
Men dagen har også været præget af røg og ild! Vi vågnede op til en meget ubehagelig brandlugt, og hørte i radioen, at Universitetets afdeling for musik, det store hus i Klerkegade ikke langt herfra, stod i brand. Vindretningen sendte røgen lige over til os, så det var bare med at holde vinduerne lukkede.
 I går aftes var udsigten ellers denne smukke næsten fulde måne over tagene i Rigensgade, men i dag var det bare røgskyer, vi så. Her til aften lugter der stadig røget, og arbejdet med slukningen er ikke afsluttet.
 Jeg har været på Bispebjerg Hospital til rutine-mammografi i dag. Jeg er taknemmelig over at bo i et land, hvor vi får dette tilbud. På vej hjem kunne vi ikke køre den sædvanlige vej pga afspærringer. Det viste sig at være en stor opvisning/konkurrence mellem tambur-korps, der gik gennem gaderne og blev bedømt af mænd med skemaer og stor alvor.
Husbond og jeg cyklede til aften ud til Papirøen, hvor vi spiste marokkansk lam fra Tallerk i fællesskab med en masse andre mennesker. Det er sommer i byen, og alle er flyttet udenfor. Derfor er det ikke så rart med ildebrand og tunge røgskyer.

4 comments:

Madame said...

Tillykke med jeres datter!
Det er frygteligt med branden - jeg vil google og se, hvor meget skade der er sket. Men I har heldigvis haft mange dejlige oplevelser i går alligevel.

Rasmine said...

Det lyder som en ekstra god dag til trods for branden :-)
Det er lidt spændende, hvad der sker med bygningen. Jeg har deltaget i et par kurser, der foregik der, men den er godt nok trist, i alt fald de dele, jeg har set. Nu bliver der måske gjort noget ved det ...

Tro Håb og Kærlighed said...

Madame - det blev heldigvis en god dag, selvom det er underligt at have vinduer og døre lukkede en varm sommerdag.

Tro Håb og Kærlighed said...

Rasmine - jeg har aldrig været indenfor men kender flere, som har læst der. Nu er de helt sikkert nødt til at gøre noget ved huset - det er meget skadet.