Thursday, October 1, 2015

Omkring et rundt bord er der altid plads.

I får et nadverbillede, jeg har fået af min søster. Bordet kunne også være kloden, vi bor på. Der er altid plads til flere omkring et rundt bord. Omkring bordet sidder mennesker fra forskellige folkeslag. Jeg ser det som et nadverbillede, for jeg tror, Jesus netop vil samle menneskeheden, alle Guds børn i fællesskab omkring bordet. I går rejste jeg gennem Sverige. På banegårdene i Stockholm og Malmö var der mange flygtninge. Der var en spændt, forventningsfuld stemning. Der var hjælp at få ved små boder sat op af Røde Kors, Migrationsverket osv. og et sted, hvor man kunne få medicin og anden hjælp. - Lige nu ser jeg Hans Rosling på DR2. Han kan forklare, hvordan verden hænger sammen - i virkeligheden! At det faktisk går rigtigt godt, og at vi mennesker har mulighed for at tage os af hinanden og forvalte verdens goder til gavn for alle. - Han er fantastisk! Jeg ser Guds rige vokse frem, og de som fornægter dette og istedet taler om, hvor farlig udviklingen i verden er - med overbefolkning, folkevandring, krig og ulykker - de tager fejl!

6 comments:

Lene said...

Jeg håber du har ret, jeg er ikke sikker

Madame said...

Hvor er det smukt og opløftende at læse - lige hvad jeg trængte til. Tak!

Tro Håb og Kærlighed said...

Lene - vi lever i Håbet - vi er Håbets børn!

Tro Håb og Kærlighed said...

Madame - godt! Vi behøver håb og ikke mistrøst i disse tider!

Fru Olsen said...

Jeg håber også du har ret, men er heller ikke sikker… men Håbet har vi.

Tro Håb og Kærlighed said...

Dorit - jeg er sikker på, jeg har ret! Vi må ikke lade frygten vinde.