Thursday, December 17, 2015

En dejlig dag!

Husbond har tilbragt dagen i Göteborg, hvor han endelig kunne hente sin doktordisputats i bogform. Han skal selv stå for udsendelsen af bøgerne, men det er et hyggeligt arbejde oven på de tusindvis af timer, han har tilbragt med at læse og skrive, rette, skrive om, lægge til og trække fra. Meget disciplineret har han arbejdet målrettet i 4 år med dette store arbejde. Metodistkirken i Sverige sørgede for økonomien, så han kunne koncentrere sig om arbejdet. Han skal forsvare sine kloge tanker om John Wesley's og NFS Grundtvigs teologi på Göteborgs Universitet 15. januar læs mere her klik på LINKET

I går aftes holdt gruppen BASIX, den anden af deres to julekoncerter i Jerusalemskirken. Det er altid en oplevelse at høre de dygtige og charmerende mænd synge og "spille" sig gennem egne sange og gamle julesalmer. I morgen kommer datterbarnet og nogle af hendes kollegaer med 5 skole-klasser til julegudstjeneste i kirken. Det bliver dejligt!
Jeg er ved at være færdig med det daglige arbejde i RegionSyd og kan koncentrere mig om at gøre klar til jul. I dag har jeg bl.a. gjort rent - men der blev også plads til en hyggepause, mens jeg ventede husbond hjem. Nu er vi begge trætte og glade! Det er så dejligt, at have "Kristendommens Morgenstjerne" i hus!

6 comments:

Rasmine said...

Det lyder som et rigtig spændende emne, men disputatsen skal lægfolk nok ikke binde an med ...

Tro Håb og Kærlighed said...

Rasmine - nja - det er jo lidt forskelligt, hvordan man har det med at læse disputatser. Jeg synes, den her er meget spændende, men det er selvfølgelig også mit eget fag. Omend på et noget højere plan, end jeg selv har bevæget mig skriftligt!

Madame said...

Stort tillykke med din mand og doktordisputatsen! Hvor er det flot - og dejligt for ham at være færdig.
Jeg nød lidt af din smukke, julepyntede by i går.

Tro Håb og Kærlighed said...

Madame - tak, ja det er dejligt at være så langt. Byen er så fin - men det grå vejr er lidt træls.

Lene said...

Åh det må være en lettelse, men ogsåunderligt, at kunne se på det færdige resultat. Tillykke til din mand og jeg håber at I nu kan nyde de sidste dage op til jul og alle juledagene :_)

Tro Håb og Kærlighed said...

Lene - tak! Ja nu skal vi ha hentet den store julekasse - og et juletræ og købt nogen gaver :-)