Monday, March 21, 2016

Rock sokkerne - ikke båden!

I dag rocker vi sokkerne i Sverige - dvs, vi tager forskellige farvede strømper på for at hylle forskellighed og mangfoldighed. Jeg rocker sokkerne, selvom jeg befinder mig på vestsiden af Öresund.
Jeg er kommet i gang med at løbe igen, hvilket er nødvendigt. Jeg kan ikke holde vægten, med mindre jeg løber. Egentlig kan jeg godt lide at løbe, så det er mere det med at få det passet ind i hverdagen, der kan være et problem. Løberuter er der nok af - ikke så meget natur, som i Strandby, hvor jeg løb på strand og i skov. Men fx, Søerne, parkerne og Langelinje er fine steder at løbe. På løbeturen hører jeg musik eller radio. Forleden hørte jeg en forfærdelig rapport om flygtninge, der druknede på vejen over Middelhavet. Nøjagtig mens jeg hørte det, løb jeg forbi det store mindesmærke for vore druknede søfolk.
Angsten for "flygtninge og fremmede" tror jeg, handler om angst for fattigdom og forskellighed. Jeg tror ikke, vi bliver fattige at tage imod dem. Og jeg hyller mangfoldighed og menneskelighed!

No comments: